Современный корейское кино в России: проблемы восприятия
Аннотация
Современный корейское кино в России: проблемы восприятия
Научный руководитель – Антошин Алексей Валерьевич
В работе рассматриваются проблемы восприятия южнокорейского кинематографа в современном российском обществе. Диссертация основана на материалах анализа кассовых сборов южнокорейских фильмов на территории России, а также социологических опросах разных групп населения РФ. Автор приходит к выводу, что некоторые произведения, созданные в жанрах дорам, триллеров и тд., пользуются популярностью у российского зрителя.
Ключевые слова: Корейский кинематограф, корейский полуостров, кинопродукт, Республика Корея, кино как часть «мягкой силы»
Nikoshnova Anna Dmitrievna
Modern Korean cinema in Russia: Problems of perception
Antoshon Alexey Valeryevich
The paper deals with the problems of perception of South Korean cinema in modern Russian society. The dissertation is based on the analysis of the box office receipts of South Korean films in Russia, as well as sociological surveys of various groups of the population of the Russian Federation. The author comes to the conclusion that some works created in the genres of dramas, thrillers, etc. are popular with the Russian audience.
Keywords: Korean cinematography, Korean peninsula, film product, Republic of Korea, cinema as part of “soft power”.
Научный руководитель – Антошин Алексей Валерьевич
В работе рассматриваются проблемы восприятия южнокорейского кинематографа в современном российском обществе. Диссертация основана на материалах анализа кассовых сборов южнокорейских фильмов на территории России, а также социологических опросах разных групп населения РФ. Автор приходит к выводу, что некоторые произведения, созданные в жанрах дорам, триллеров и тд., пользуются популярностью у российского зрителя.
Ключевые слова: Корейский кинематограф, корейский полуостров, кинопродукт, Республика Корея, кино как часть «мягкой силы»
Nikoshnova Anna Dmitrievna
Modern Korean cinema in Russia: Problems of perception
Antoshon Alexey Valeryevich
The paper deals with the problems of perception of South Korean cinema in modern Russian society. The dissertation is based on the analysis of the box office receipts of South Korean films in Russia, as well as sociological surveys of various groups of the population of the Russian Federation. The author comes to the conclusion that some works created in the genres of dramas, thrillers, etc. are popular with the Russian audience.
Keywords: Korean cinematography, Korean peninsula, film product, Republic of Korea, cinema as part of “soft power”.