Образ политического лидера страны в средствах массовой информации Японии (на примере Юкио Хатояма и Синдзо Абэ)
Аннотация
В работе рассматривается образ политического лидера в СМИ. Автор приходит к выводу о том, что на формирование определенного имиджа политика влияют многочисленные факторы, и масс-медиа решают, как публика будет относиться к тому или иному событию или объекту. По мнению автора, средства массовой информации используют различные средства манипулирования сознанием для создания образа политика и играют на психологии населения таким образом, что именно этот образ воспринимается как истинный.
Ключевые слова: Юкио Хатояма, Синдзо Абэ, политик, политика, СМИ, Япония, премьер-министр Японии, образ политика.
Rozhkova Anastasia Victorovna
The image of country’s political leader in Japanese mass media (Yukio Hatoyama and Shinzo Abe as example)
Smirov Sergey Victorovich
The paper examines the image of political leader in media. Author comes to conclusion that there are numerous factors influencing a creation of a certain politician’s image, and it is mass media what decide in what way public will see a particular event or object. According to author’s research, media use various ways to manipulate mind in order to create politician’s image and using psychology remain sure that this particular image remains to be seen as true.
Key words: Yukio Hatoyama, Shinzo Abe, politician, politics, mass media, Japan, prime minister of Japan, politician image.
Ключевые слова: Юкио Хатояма, Синдзо Абэ, политик, политика, СМИ, Япония, премьер-министр Японии, образ политика.
Rozhkova Anastasia Victorovna
The image of country’s political leader in Japanese mass media (Yukio Hatoyama and Shinzo Abe as example)
Smirov Sergey Victorovich
The paper examines the image of political leader in media. Author comes to conclusion that there are numerous factors influencing a creation of a certain politician’s image, and it is mass media what decide in what way public will see a particular event or object. According to author’s research, media use various ways to manipulate mind in order to create politician’s image and using psychology remain sure that this particular image remains to be seen as true.
Key words: Yukio Hatoyama, Shinzo Abe, politician, politics, mass media, Japan, prime minister of Japan, politician image.