Границы применения оптической иллюзии в корпоративном дизайне
Аннотация
Аннотация
Актуальность данной работы заключается в том, что именно эмоционально организованная форма продукта дизайна с использованием оптических иллюзий, отвечающая ценностям компании, позволяет минимальными затратами на производство, максимально точно удовлетворить потребности потребителя.
Целью работы является формирование элементов фирменного стиля компании средствами графического дизайна с применением оптической иллюзии. В процессе работы были сформулированы и решены следующие задачи: Выявлены особенности проектирования фирменного стиля и дизайн продуктов с использованием оптической иллюзии, определена роль сегментирования и анализа целевой аудитории. Обозначена роль коммуникационных помех, установлены семиотические и психоэмоциональные границы формообразование корпоративного дизайна с применением оптических иллюзий. Выявлены сильные слабые стороны дизайна мебельного центра Гулливер, сформирован комплекс редизайна.
В дальнейшем, данное исследование может помочь специалистам в разработке дизайна с использованием оптических иллюзий. Проект можно использовать в редизайне анализируемой фирмы.
Ключевые слова: оптические иллюзии, гештальт-психология, дизайн, оп-арт, корпоративный дизайн, рыночный клаттер
Limits of application optical illusion in corporate design
Аnnotation
The relevance of this work lies in the fact that it is the emotionally organized form of a design product using optical illusions that meets the values of the company that allows minimal production costs to meet the needs of the consumer as accurately as possible.
The aim of the work is the formation of elements of the corporate identity of the company by means of graphic design using optical illusion. In the process of work the following tasks were formulated and solved: The features of corporate identity design and product design using optical illusion were identified, the role of segmentation and analysis of the target audience was determined. The role of communication interference is outlined, semiotic and psycho-emotional boundaries are set for the formation of corporate design using optical illusions. The strong weaknesses of the design of the Gulliver furniture center were identified, and a redesign complex was formed.
In the future, this study can help specialists in the development of design using optical illusions. The project can be used in the redesign of the analyzed company.
Keywords: Optical illusions, Gestalt psychology, design, op art, corporate design, market clutter
Актуальность данной работы заключается в том, что именно эмоционально организованная форма продукта дизайна с использованием оптических иллюзий, отвечающая ценностям компании, позволяет минимальными затратами на производство, максимально точно удовлетворить потребности потребителя.
Целью работы является формирование элементов фирменного стиля компании средствами графического дизайна с применением оптической иллюзии. В процессе работы были сформулированы и решены следующие задачи: Выявлены особенности проектирования фирменного стиля и дизайн продуктов с использованием оптической иллюзии, определена роль сегментирования и анализа целевой аудитории. Обозначена роль коммуникационных помех, установлены семиотические и психоэмоциональные границы формообразование корпоративного дизайна с применением оптических иллюзий. Выявлены сильные слабые стороны дизайна мебельного центра Гулливер, сформирован комплекс редизайна.
В дальнейшем, данное исследование может помочь специалистам в разработке дизайна с использованием оптических иллюзий. Проект можно использовать в редизайне анализируемой фирмы.
Ключевые слова: оптические иллюзии, гештальт-психология, дизайн, оп-арт, корпоративный дизайн, рыночный клаттер
Limits of application optical illusion in corporate design
Аnnotation
The relevance of this work lies in the fact that it is the emotionally organized form of a design product using optical illusions that meets the values of the company that allows minimal production costs to meet the needs of the consumer as accurately as possible.
The aim of the work is the formation of elements of the corporate identity of the company by means of graphic design using optical illusion. In the process of work the following tasks were formulated and solved: The features of corporate identity design and product design using optical illusion were identified, the role of segmentation and analysis of the target audience was determined. The role of communication interference is outlined, semiotic and psycho-emotional boundaries are set for the formation of corporate design using optical illusions. The strong weaknesses of the design of the Gulliver furniture center were identified, and a redesign complex was formed.
In the future, this study can help specialists in the development of design using optical illusions. The project can be used in the redesign of the analyzed company.
Keywords: Optical illusions, Gestalt psychology, design, op art, corporate design, market clutter