Инклюзивная настольная игра
Аннотация
Выпускная квалификационная работа магистра 72 с., 31 рис., 54 источника.
ДИЗАЙН, ГРАФИЧЕСКИЙ ДИЗАЙН, ИНКЛЮЗИВНОСТЬ, НАСТОЛЬНЫЕ ИГРЫ, ИНТЕРАКТИВНОСТЬ
Цель работы: разработка дизайна инклюзивной настольной игры и сопутствующей графической продукции для повышения интереса подростковой аудитории к деятельности библиотеки им. В. Г. Белинского.
Объект исследования: повышение актуализации инклюзивных настольных игр для подросткового сегмента аудитории.
Методы исследования: изучение теоретической литературы по теме исследования, использование методов проведения опроса и ментальных карт, эскизирование.
Результаты работы: был проведен анализ теоретической литературы по теме исследования, изучены методики дизайн-проектирования. Данные исследования послужили в дальнейшем для реализации концепции и итоговому композиционному решению дизайн-проекта.
The final qualification work 72 p., 31 figures, 54 sources.
DESIGN, GRAPHIC DESIGN, INCLUSIVE, BOARD GAMES, INTERACTIVITY
Purpose of work: development of the design of an inclusive board game and accompanying graphic products to increase the interest of the teenage audience in the activities of the library. V.G.Belinsky.
Object of research: increasing the actualization of inclusive board games for the adolescent segment of the audience.
Research methods: study of theoretical literature on the research topic, use of survey methods and mental maps, sketching.
Results of the work: the analysis of theoretical literature on the topic of the research was carried out, the methods of design design were studied These studies served in the future for the implementation of the concept and the final compositional solution of the design project.
ДИЗАЙН, ГРАФИЧЕСКИЙ ДИЗАЙН, ИНКЛЮЗИВНОСТЬ, НАСТОЛЬНЫЕ ИГРЫ, ИНТЕРАКТИВНОСТЬ
Цель работы: разработка дизайна инклюзивной настольной игры и сопутствующей графической продукции для повышения интереса подростковой аудитории к деятельности библиотеки им. В. Г. Белинского.
Объект исследования: повышение актуализации инклюзивных настольных игр для подросткового сегмента аудитории.
Методы исследования: изучение теоретической литературы по теме исследования, использование методов проведения опроса и ментальных карт, эскизирование.
Результаты работы: был проведен анализ теоретической литературы по теме исследования, изучены методики дизайн-проектирования. Данные исследования послужили в дальнейшем для реализации концепции и итоговому композиционному решению дизайн-проекта.
The final qualification work 72 p., 31 figures, 54 sources.
DESIGN, GRAPHIC DESIGN, INCLUSIVE, BOARD GAMES, INTERACTIVITY
Purpose of work: development of the design of an inclusive board game and accompanying graphic products to increase the interest of the teenage audience in the activities of the library. V.G.Belinsky.
Object of research: increasing the actualization of inclusive board games for the adolescent segment of the audience.
Research methods: study of theoretical literature on the research topic, use of survey methods and mental maps, sketching.
Results of the work: the analysis of theoretical literature on the topic of the research was carried out, the methods of design design were studied These studies served in the future for the implementation of the concept and the final compositional solution of the design project.