Придорожные комплексы как фактор развития региональных территорий
Аннотация
Аннотация
Диссертационное исследование посвящено проблемам развития придорожной инфраструктуры на Урале, возможностям и особенностям ее влияния на развитие региона. В работе представлен анализ придорожной инфраструры в России: распределение, качество, проблемы придорожных комплексов. Были взяты примеры из разных регионов России и выявлены различия в подходе к проектированию, а также условия развития придорожной инфраструктуры.
Объектом исследования является придорожная инфраструктура Уральского региона. Изучено каким образом придорожные комплексы смогут повысить туристическую привлекательность Уральского региона, а также какова роль придорожных комплексов в развитии территорий. Цель
исследования: предложить проектный алгоритм создания энергоэффективного комплекса с учетом регионального образа и результатов социологических исследований.
В исследовании были проведены соцопросы, на основании которых были составлены критерии визуальной привлекательности здания придорожного комплекса. Изучены научные материалы на тему энергосбережения, региональной идентичности в архитектуре, развитие архитектурно-планировочной организации туристско-рекреационных территорий.
В рамках диссертационного исследования был разработан проект придорожного комплекса с учетом составленных рекомендаций и современных тенденций устойчивой архитектуры.
Annotation
The dissertation research is devoted to the problem of the development of roadside infrastructure in the Urals and how it affects the development of the region. This paper presents an analysis of roadside infrastructure in Russia: distribution, quality, problems of roadside complexes. Examples were taken from different regions of Russia and differences in the approach to design were identified, as well as the conditions for the development of roadside infrastructure.
The object of the research is the roadside infrastructure of the Ural region. It has been studied how roadside complexes can increase the tourist attractiveness of the Ural region, as well as what is the role of roadside complexes in the development of territories. Purpose of the study: to propose a design algorithm for creating an energy efficient complex, taking into account the regional image and the results of sociological research.
In the study, opinion polls were carried out, on the basis of which criteria were drawn up for the visual attractiveness of the building of the roadside complex. Studied scientific materials on the topic of energy conservation, regional identity in architecture, the development of the architectural and planning organization of tourist and recreational areas.
As part of the dissertation research, a project of a roadside complex was developed, taking into account the recommendations made and modern trends in sustainable architecture.
Диссертационное исследование посвящено проблемам развития придорожной инфраструктуры на Урале, возможностям и особенностям ее влияния на развитие региона. В работе представлен анализ придорожной инфраструры в России: распределение, качество, проблемы придорожных комплексов. Были взяты примеры из разных регионов России и выявлены различия в подходе к проектированию, а также условия развития придорожной инфраструктуры.
Объектом исследования является придорожная инфраструктура Уральского региона. Изучено каким образом придорожные комплексы смогут повысить туристическую привлекательность Уральского региона, а также какова роль придорожных комплексов в развитии территорий. Цель
исследования: предложить проектный алгоритм создания энергоэффективного комплекса с учетом регионального образа и результатов социологических исследований.
В исследовании были проведены соцопросы, на основании которых были составлены критерии визуальной привлекательности здания придорожного комплекса. Изучены научные материалы на тему энергосбережения, региональной идентичности в архитектуре, развитие архитектурно-планировочной организации туристско-рекреационных территорий.
В рамках диссертационного исследования был разработан проект придорожного комплекса с учетом составленных рекомендаций и современных тенденций устойчивой архитектуры.
Annotation
The dissertation research is devoted to the problem of the development of roadside infrastructure in the Urals and how it affects the development of the region. This paper presents an analysis of roadside infrastructure in Russia: distribution, quality, problems of roadside complexes. Examples were taken from different regions of Russia and differences in the approach to design were identified, as well as the conditions for the development of roadside infrastructure.
The object of the research is the roadside infrastructure of the Ural region. It has been studied how roadside complexes can increase the tourist attractiveness of the Ural region, as well as what is the role of roadside complexes in the development of territories. Purpose of the study: to propose a design algorithm for creating an energy efficient complex, taking into account the regional image and the results of sociological research.
In the study, opinion polls were carried out, on the basis of which criteria were drawn up for the visual attractiveness of the building of the roadside complex. Studied scientific materials on the topic of energy conservation, regional identity in architecture, the development of the architectural and planning organization of tourist and recreational areas.
As part of the dissertation research, a project of a roadside complex was developed, taking into account the recommendations made and modern trends in sustainable architecture.