Модернизация гидропривода крана КС-8471 на специальном шасси
Аннотация
Выпускная квалификационная работа посвящена модернизации авто-крана модели КС-8471 с целью увеличения его грузоподъемности на 25 тонн, то есть до 125 тонн.
С учетом возросшей нагрузки проведены следующие технологические и конструкторские расчеты: энергетический и тепловой расчеты гидропривода, гидравлический расчет гидросистемы, расчет динамики привода механизма поворота. Была проведена замена пары гидроцилиндров подъема стрелы на один цилиндр меньшего диаметра, для чего было увеличено рабочее давление в его полостях. Для нового гидроцилиндра были произведены кинематический расчет и прочностные расчеты элементов: расчет на продольную устойчивость, расчет корпуса цилиндра и его резьбовых соединений, а также расчет проушины цилиндра на смятие.
С учетом увеличения мощности гидропривода была проведена заме-на гидрооборудования: насосов, гидродвигателей, аппаратуры управления.
Практическая ценность ВКР заключается в том, что предложенный проект модернизации крана готов к реализации. С этой целью в работе дается оценка экономической эффективности и дальнейшей перспективности использования модернизированной машины. Указаны возможности дальнейшего совершенствования агрегата.
The final qualification work is devoted to the modernization of the KC-8471 model truck crane in order to increase its load capacity by 25 tons, that is, up to 125 tons.
With the increase in the load carried out the following technological and design calculations: energy and thermal hydraulic calculations, hydraulic calculation hydraulic calculation of actuator rotation. A pair of boom lift cylinders was replaced with a single cylinder of a smaller diameter, for which the working pressure in its cavities was increased. For the new hydraulic cylinder, kinematic calculations and strength calculations of elements were performed: calculation for longitudinal stability, calculation of the cylinder body and its threaded connections, as well as calculation of the cylinder eye for crumpling.
Taking into account the increased power of the hydraulic drive, the hydraulic equipment was replaced: pumps, hydraulic motors, and control equipment.
The practical value of the WRC is that the proposed crane modernization project is ready for implementation. For this purpose, the paper assesses the economic efficiency and future prospects of using the modernized machine. The possibilities of further improvement of the unit are indicated.
С учетом возросшей нагрузки проведены следующие технологические и конструкторские расчеты: энергетический и тепловой расчеты гидропривода, гидравлический расчет гидросистемы, расчет динамики привода механизма поворота. Была проведена замена пары гидроцилиндров подъема стрелы на один цилиндр меньшего диаметра, для чего было увеличено рабочее давление в его полостях. Для нового гидроцилиндра были произведены кинематический расчет и прочностные расчеты элементов: расчет на продольную устойчивость, расчет корпуса цилиндра и его резьбовых соединений, а также расчет проушины цилиндра на смятие.
С учетом увеличения мощности гидропривода была проведена заме-на гидрооборудования: насосов, гидродвигателей, аппаратуры управления.
Практическая ценность ВКР заключается в том, что предложенный проект модернизации крана готов к реализации. С этой целью в работе дается оценка экономической эффективности и дальнейшей перспективности использования модернизированной машины. Указаны возможности дальнейшего совершенствования агрегата.
The final qualification work is devoted to the modernization of the KC-8471 model truck crane in order to increase its load capacity by 25 tons, that is, up to 125 tons.
With the increase in the load carried out the following technological and design calculations: energy and thermal hydraulic calculations, hydraulic calculation hydraulic calculation of actuator rotation. A pair of boom lift cylinders was replaced with a single cylinder of a smaller diameter, for which the working pressure in its cavities was increased. For the new hydraulic cylinder, kinematic calculations and strength calculations of elements were performed: calculation for longitudinal stability, calculation of the cylinder body and its threaded connections, as well as calculation of the cylinder eye for crumpling.
Taking into account the increased power of the hydraulic drive, the hydraulic equipment was replaced: pumps, hydraulic motors, and control equipment.
The practical value of the WRC is that the proposed crane modernization project is ready for implementation. For this purpose, the paper assesses the economic efficiency and future prospects of using the modernized machine. The possibilities of further improvement of the unit are indicated.