Китайский туризм в Россию конца XX–XXI вв.
Аннотация
В работе рассматривается китайский туризм в Россию, составлен портрет среднестатистического китайского туриста, проанализированы основные туристические маршруты, проблемы и перспективы развития туризма из Китая в Россию. Автор приходит к выводу о том, что основными туристическими направлениями остаются Москва и Санкт-Петербург, но также постепенно набирают популярность и другие направления в России. Интерес у туристов вызывает более глубокое изучение культуры другой страны. Главными проблемами для повышения популярности туризма из Китая в Россию являются низкий уровень сервиса, необходимость адаптации услуг для китайских туристов, наличие теневого бизнеса.
Ключевые слова: международный туризм, китайский туризм, «красный туризм», китайский турист, Россия, Москва, Санкт-Петербург.
Chinese tourism to Russia of the late XX–XXI centuries.
The paper examines Chinese tourism to Russia, draws up a portrait of the average Chinese tourist, analyzes the main tourist routes, problems, and prospects for the development of tourism from China to Russia. The author concludes that Moscow and St. Petersburg remain the main tourist destinations, but other destinations in Russia are also gradually gaining popularity. Tourists are interested in a deeper study of the culture of another country. The main problems for increasing the popularity of tourism from China to Russia are the low level of service, the necessity to adapt services for Chinese tourists, the presence of shadow business.
Keywords: international tourism, Chinese tourism, «red tourism», Chinese tourist, Russia, Moscow, St. Petersburg.
Ключевые слова: международный туризм, китайский туризм, «красный туризм», китайский турист, Россия, Москва, Санкт-Петербург.
Chinese tourism to Russia of the late XX–XXI centuries.
The paper examines Chinese tourism to Russia, draws up a portrait of the average Chinese tourist, analyzes the main tourist routes, problems, and prospects for the development of tourism from China to Russia. The author concludes that Moscow and St. Petersburg remain the main tourist destinations, but other destinations in Russia are also gradually gaining popularity. Tourists are interested in a deeper study of the culture of another country. The main problems for increasing the popularity of tourism from China to Russia are the low level of service, the necessity to adapt services for Chinese tourists, the presence of shadow business.
Keywords: international tourism, Chinese tourism, «red tourism», Chinese tourist, Russia, Moscow, St. Petersburg.