Развитие индустрии туризма Японии в XXI в.
Аннотация
В работе рассматривается развитие туристической индустрии Японии в 2003-2019 г. Автор приходит к выводу о том, что бурный рост туристской индустрии на протяжении первых десятилетий XXI в. является закономерным результатом деятельности правительства Японии, которое рассматривает туризм, в первую очередь, как средство выхода из экономической рецессии, начавшейся в конце прошлого века. Исследование выполнено в рамках междисплинарного подхода.
Ключевые слова: Япония, туристская индустрия, въездной туризм, культурная дипломатия
The paper considers the development of the tourism industry in Japan in the period from 2003 to 2018. The author concludes that the rapid growth of the tourism industry during the first decades of the XXI century is a natural result of the activities of the government, which considers tourism, primarily as a means of overcoming the economic recession that began at the end of the last century. The research is based on interdisciplinary methodology.
Keywords: Japan, tourism industry, inbound tourism, cultural diplomacy
Ключевые слова: Япония, туристская индустрия, въездной туризм, культурная дипломатия
The paper considers the development of the tourism industry in Japan in the period from 2003 to 2018. The author concludes that the rapid growth of the tourism industry during the first decades of the XXI century is a natural result of the activities of the government, which considers tourism, primarily as a means of overcoming the economic recession that began at the end of the last century. The research is based on interdisciplinary methodology.
Keywords: Japan, tourism industry, inbound tourism, cultural diplomacy