Продвижение национальной культуры в современной рекламе КНР
Аннотация
Девятова Татьяна Андреевна
Продвижение национальной культуры в рекламе КНР
научный руководитель – Валиахметова Гульнара Ниловна
В работе рассматривается специфика продвижения национальных традиционных культурных ценностей в рекламной продукции на территории современного Китая. Автор акцентирует внимание на социальной и коммерческой рекламе, представленной на рекламном рынке КНР национальными китайскими компаниями и зарубежными корпорациями западного происхождения. Работа базируется на документах и материалах на китайском, английском и русском языках. Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: Китай, национальная культура, реклама, социальная реклама.
Deviatova Tatiana Andreevna
Promotion of the national idea in the PRCs advertisement.
Superviser – G.N. Valiakhmetova
The paper discusses specific features in promotion of ethnic culture in advertisements in modern China. The author pays special attention on social and commercial advertisement which is introduced by Chinese and international companies in China . The paper is based on documents and materials in Chinese, English and Russian languages. The research is based on interdisciplinary methodology.
Key words: China, ethnic culture, advertisement, social advertisement
Продвижение национальной культуры в рекламе КНР
научный руководитель – Валиахметова Гульнара Ниловна
В работе рассматривается специфика продвижения национальных традиционных культурных ценностей в рекламной продукции на территории современного Китая. Автор акцентирует внимание на социальной и коммерческой рекламе, представленной на рекламном рынке КНР национальными китайскими компаниями и зарубежными корпорациями западного происхождения. Работа базируется на документах и материалах на китайском, английском и русском языках. Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: Китай, национальная культура, реклама, социальная реклама.
Deviatova Tatiana Andreevna
Promotion of the national idea in the PRCs advertisement.
Superviser – G.N. Valiakhmetova
The paper discusses specific features in promotion of ethnic culture in advertisements in modern China. The author pays special attention on social and commercial advertisement which is introduced by Chinese and international companies in China . The paper is based on documents and materials in Chinese, English and Russian languages. The research is based on interdisciplinary methodology.
Key words: China, ethnic culture, advertisement, social advertisement