Территориальная организация туризма в Республике Корея на современном этапе
Аннотация
В работе рассматривается территориальная организация туризма в Республике Корея на современном этапе. Автор приходит к выводу, что туризм в стране развивается неравномерно. Провинции и города, где туризм развит наиболее активно – Канвондо, Чечжудо, г. Сеул и г. Пусан. Данные регионы грамотно используют туристско-рекреационные ресурсы, благодаря чему увеличивается не только внутренний, но и внешний туристские потоки страны. Другие провинции в основном предлагают рекреационный отдых, который пользуется популярностью среди граждан Республики Корея. Однако, администрации регионов заинтересованы в увеличении количества приезжающих иностранных туристов путем проведения рекламных кампаний. Основную часть внутреннего туристского потока составляют жители г. Сеул и провинции Кенгидо, также прослеживается тенденция путешествий внутри проживаемой провинции или близлежащих.
Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: Республика Корея, туризм Республики Корея, развитие туризма Республики Корея в провинциях, территориальные различия туризма Республики Корея, внутренний туристский поток Республики Корея, внешний туристский поток Республики Корея
This work examines the territorial organization of tourism in the Republic of Korea at the present stage. The author comes to the conclusion that tourism in the Republic of Korea is developing unevenly. The provinces and cities where tourism is most actively developed are Gangwon-do, Jeju-do, Seoul and Busan. These regions competently use tourist and recreational resources, due to which not only internal, but also external tourist flows of the country increase. Other provinces mainly offer recreational activities, which are popular among citizens of the Republic of Korea. However, regional administrations are interested in increasing the number of visiting foreign tourists through advertising campaigns. The main part of the domestic tourist flow is made up of residents of Seoul and Gyeonggi Province. Moreover, there is a tendency to travel within the province they live in or nearby. The research was carried out within the framework of an interdisciplinary approach.
Key words: Republic of Korea, tourism of the Republic of Korea, development of tourism of the Republic of Korea in provinces, territorial differences of tourism of the Republic of Korea, internal tourist flow of the Republic of Korea, external tourist flow of the Republic of Korea.
Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: Республика Корея, туризм Республики Корея, развитие туризма Республики Корея в провинциях, территориальные различия туризма Республики Корея, внутренний туристский поток Республики Корея, внешний туристский поток Республики Корея
This work examines the territorial organization of tourism in the Republic of Korea at the present stage. The author comes to the conclusion that tourism in the Republic of Korea is developing unevenly. The provinces and cities where tourism is most actively developed are Gangwon-do, Jeju-do, Seoul and Busan. These regions competently use tourist and recreational resources, due to which not only internal, but also external tourist flows of the country increase. Other provinces mainly offer recreational activities, which are popular among citizens of the Republic of Korea. However, regional administrations are interested in increasing the number of visiting foreign tourists through advertising campaigns. The main part of the domestic tourist flow is made up of residents of Seoul and Gyeonggi Province. Moreover, there is a tendency to travel within the province they live in or nearby. The research was carried out within the framework of an interdisciplinary approach.
Key words: Republic of Korea, tourism of the Republic of Korea, development of tourism of the Republic of Korea in provinces, territorial differences of tourism of the Republic of Korea, internal tourist flow of the Republic of Korea, external tourist flow of the Republic of Korea.