Роль транснациональных корпораций в развитии телевизионной рекламы Республики Корея (1997-2022 гг.)
Аннотация
Бушманова Екатерина Алексеевна
Роль транснациональных корпораций в развитии телевизионной рекламы Республики Корея (1997-2022 гг.)
научный руководитель – Хренов Валентин Валерьевич
В работе рассматривается вклад южнокорейских ТНК в развитие телевизионной рекламы Республики Корея в период после Азиатского кризиса до наших дней. По мнению автора, корейские конгломераты имеют значительное влияние на телевизионную рекламу, они вкладывают миллионы вон в телевизионную рекламу своих продуктов и услуг, что делает их одними из крупнейших рекламодателей в Корее. В свою очередь, телереклама помогает конгломератам улучшить их имидж в лице общественности за счет увеличения его видимости и популярности среди потенциальных потребителей. Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: ТНК, чеболь, Республика Корея, Азиатский финансовый кризис, телевизионная реклама, корпоративная реклама
Bushmanova Ekaterina Alekseevna
The role of transnational corporations in development of TV advertising in Republic of Korea (1997-2022)
Khrenov Valentin Valeryevich.
In work the contribution of South Korean transnational corporations in development of the television advertising of the Republic Korea in the period after the Asian crisis up to now is considered. According to the author, Korean conglomerates have a significant influence on TV advertising they invest millions of won in TV advertising of their products and services, which makes them one of the largest advertisers in Korea. In turn, television advertising helps conglomerates improve their image to the public by increasing its visibility and popularity among potential consumers. The study is conducted in an interdisciplinary manner.
Key words: transnational corporations, chaebol, Republic of Korea, Asian financial crisis, television advertising, corporate advertising
Роль транснациональных корпораций в развитии телевизионной рекламы Республики Корея (1997-2022 гг.)
научный руководитель – Хренов Валентин Валерьевич
В работе рассматривается вклад южнокорейских ТНК в развитие телевизионной рекламы Республики Корея в период после Азиатского кризиса до наших дней. По мнению автора, корейские конгломераты имеют значительное влияние на телевизионную рекламу, они вкладывают миллионы вон в телевизионную рекламу своих продуктов и услуг, что делает их одними из крупнейших рекламодателей в Корее. В свою очередь, телереклама помогает конгломератам улучшить их имидж в лице общественности за счет увеличения его видимости и популярности среди потенциальных потребителей. Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: ТНК, чеболь, Республика Корея, Азиатский финансовый кризис, телевизионная реклама, корпоративная реклама
Bushmanova Ekaterina Alekseevna
The role of transnational corporations in development of TV advertising in Republic of Korea (1997-2022)
Khrenov Valentin Valeryevich.
In work the contribution of South Korean transnational corporations in development of the television advertising of the Republic Korea in the period after the Asian crisis up to now is considered. According to the author, Korean conglomerates have a significant influence on TV advertising they invest millions of won in TV advertising of their products and services, which makes them one of the largest advertisers in Korea. In turn, television advertising helps conglomerates improve their image to the public by increasing its visibility and popularity among potential consumers. The study is conducted in an interdisciplinary manner.
Key words: transnational corporations, chaebol, Republic of Korea, Asian financial crisis, television advertising, corporate advertising