Лексические средства выражения эмотивного пространства в японском языке (на примере интернет-рекламы)
Аннотация
Черепанова Вероника Сергеевна
Лексические средства выражения эмотивного пространства в японском языке (на примере интернет-рекламы)
Научный руководитель – Чамовских Мария Юрьевна
В работе рассматриваются лексические средства выражения категории эмотивности в текстах японской интернет-рекламы. Автор приходит к выводу о том, что эмотивность в рекламных текстах в основном реализуются с помощью ономатопеи, гайрайго и неологизмов. Эмоции, выраженные с помощью данных лексических средств, определяют дальнейший интерес потенциального покупателя к товару или услуге, поэтому употребление эмоционально-экспрессивной лексики в рекламе необходимо для обеспечения эффективности рекламной коммуникации. Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: эмотивное пространство, японская интернет-реклама, рекламная коммуникация, ономатопея, гайрайго, неологизмы.
Cherepanova Veronika Sergeevna
Lexical means of expressing emotive space in Japanese (on the example of online advertising)
Superviser – M. U. Chamovskih
The paper discusses lexical means of expressing emotive space in the texts of Japanese online advertising. The author came to the conclusion that the emotionality in advertising texts is realized with the help of onomatopoeia, gairaigo and neologisms. Emotions expressed with the help of these lexical means determine the potential buyer’s further interest in a product or service, therefore the use of emotionally expressive vocabulary in advertising discourse is necessary to ensure the effectiveness of advertising communication. The research is based on interdisciplinary methodology.
Keywords: emotive space, Japanese online advertising, advertising communication, onomatopoeia, gairaigo, neologisms.
Лексические средства выражения эмотивного пространства в японском языке (на примере интернет-рекламы)
Научный руководитель – Чамовских Мария Юрьевна
В работе рассматриваются лексические средства выражения категории эмотивности в текстах японской интернет-рекламы. Автор приходит к выводу о том, что эмотивность в рекламных текстах в основном реализуются с помощью ономатопеи, гайрайго и неологизмов. Эмоции, выраженные с помощью данных лексических средств, определяют дальнейший интерес потенциального покупателя к товару или услуге, поэтому употребление эмоционально-экспрессивной лексики в рекламе необходимо для обеспечения эффективности рекламной коммуникации. Исследование выполнено в рамках междисциплинарного подхода.
Ключевые слова: эмотивное пространство, японская интернет-реклама, рекламная коммуникация, ономатопея, гайрайго, неологизмы.
Cherepanova Veronika Sergeevna
Lexical means of expressing emotive space in Japanese (on the example of online advertising)
Superviser – M. U. Chamovskih
The paper discusses lexical means of expressing emotive space in the texts of Japanese online advertising. The author came to the conclusion that the emotionality in advertising texts is realized with the help of onomatopoeia, gairaigo and neologisms. Emotions expressed with the help of these lexical means determine the potential buyer’s further interest in a product or service, therefore the use of emotionally expressive vocabulary in advertising discourse is necessary to ensure the effectiveness of advertising communication. The research is based on interdisciplinary methodology.
Keywords: emotive space, Japanese online advertising, advertising communication, onomatopoeia, gairaigo, neologisms.