Развитие электронной коммерции в современном Китае
Аннотация
В работе рассматривается развитие электронной коммерции в современном Китае. Автор приходит к выводу, что электронная коммерция в современном Китае развивается достаточно динамично, тем не менее, существует ряд проблем, осложняющих развитие данной сферы. В их числе лингвистические трудности, связанные с переводом интерфейса сайта и фулфилментом заказа, небольшое количество населения, включенного в электронную коммерцию в некоторых регионах, сложная система логистики и ряд других.
Ключевые слова: электронная коммерция, электронный бизнес, Китай, КНР.
Shishkina Alena Olegovna
The e-commerce development in modern China
Valiakhmetova Gulnara Nilovna
The paper discusses the development of e-commerce in modern China. The author comes to the conclusion that e-commerce market in China is developing very fast, however, there are a number of problems complicating the development of this sphere, among them there are linguistic difficulties associated with website interface translation and orders fulfillment, small number of people included in e-commerce in some regions, complicated logistics, and a number of other problem.
Key words: e-commerce, e-business, China, PRC
Ключевые слова: электронная коммерция, электронный бизнес, Китай, КНР.
Shishkina Alena Olegovna
The e-commerce development in modern China
Valiakhmetova Gulnara Nilovna
The paper discusses the development of e-commerce in modern China. The author comes to the conclusion that e-commerce market in China is developing very fast, however, there are a number of problems complicating the development of this sphere, among them there are linguistic difficulties associated with website interface translation and orders fulfillment, small number of people included in e-commerce in some regions, complicated logistics, and a number of other problem.
Key words: e-commerce, e-business, China, PRC