Дизайн как медиатор: организация онлайн-общения в высшей школе
Аннотация
Аннотация: в работе проведен анализ влияния визуальной коммуникации в онлайн-общении в рамках высшей школы. Выделены особенности применения инструментов графического дизайна в межличностном взаимодействии в онлайн-среде. Описан системный подход, применяемый в создании продуктов графического дизайна, относительно организации онлайн-общения. Проведен анализ пиктограмм, как вспомогательных элементов в онлайн-общении и систематизации информации интерфейса, для удобства пользовании. Проанализирован комикс как инструмент графического дизайна способствующий онлайн-общению как в онлайн, так и в реальном пространстве. На основе анализа литературы, опроса и методов проектирования, созданы продукты графического дизайна, способствующие онлайн-общению в рамках высшей школы.
Ключевые слова: дизайн, визуальная коммуникация, графический дизайн, комикс, пиктограмма, онлайн-общение, коммуникация, компенсация виртуальности.
Annotation: the paper analyzes the influence of visual communication in online communication within higher education. The features of the use of graphic design tools in interpersonal interaction in the online environment are highlighted. A systematic approach is described, used in the creation of graphic design products, regarding the organization of online communication. The analysis of pictograms as auxiliary elements in online communication and systematization of interface information was carried out for ease of use. The comic is analyzed as a graphic design tool that promotes online communication both online and in real space. Based on the analysis of literature, survey and design methods, graphic design products have been created that promote online communication within higher education.
Key words: design, visual communication, graphic design, comics, pictogram, online communication, communication, virtual compensation.
Ключевые слова: дизайн, визуальная коммуникация, графический дизайн, комикс, пиктограмма, онлайн-общение, коммуникация, компенсация виртуальности.
Annotation: the paper analyzes the influence of visual communication in online communication within higher education. The features of the use of graphic design tools in interpersonal interaction in the online environment are highlighted. A systematic approach is described, used in the creation of graphic design products, regarding the organization of online communication. The analysis of pictograms as auxiliary elements in online communication and systematization of interface information was carried out for ease of use. The comic is analyzed as a graphic design tool that promotes online communication both online and in real space. Based on the analysis of literature, survey and design methods, graphic design products have been created that promote online communication within higher education.
Key words: design, visual communication, graphic design, comics, pictogram, online communication, communication, virtual compensation.