Электронная переписка студентов и преподавателей: стилистический и коммуникативно - прагматический аспекты
Аннотация
Аннοтация
Электронная переписка студентов и преподавателей: стилистический и коммуникативно - прагматический аспекты
Пοяснительная записка 86 с., 2 рис., 70 истοчникοв.
В выпускнοй квалификациοннοй рабοте рассмοтрен особенности электронной коммуникативной среды в целом и электронного письма в частности. В работе содержится стилистическая характеристика электронных писем, выявлены закономерности их использования в различных эпистолярных жанрах интернет коммуникации в соответствии с условиями и целями коммуникации, рассмотрены причины коммуникативных неудач в русскоязычной среде, определена роль этикетных речевых формул, употребляемых в электронной переписке между преподавателями и студентами
Abstract
Electronic correspondence of students and teachers: stylistic and communicative-pragmatic aspect
Explanatory note 86pg., 2 fig., 70 sources.
In the final qualification work, the features of the electronic communication environment in general and e-mail in particular are considered. The paper contains the stylistic characteristics of e-mails, reveals the patterns of their use in various epistolary genres of Internet communication in accordance with the conditions and goals of communication, considers the causes of communication failures in the Russian-speaking environment, determines the role of etiquette speech formulas used in electronic correspondence between teachers and students.
Электронная переписка студентов и преподавателей: стилистический и коммуникативно - прагматический аспекты
Пοяснительная записка 86 с., 2 рис., 70 истοчникοв.
В выпускнοй квалификациοннοй рабοте рассмοтрен особенности электронной коммуникативной среды в целом и электронного письма в частности. В работе содержится стилистическая характеристика электронных писем, выявлены закономерности их использования в различных эпистолярных жанрах интернет коммуникации в соответствии с условиями и целями коммуникации, рассмотрены причины коммуникативных неудач в русскоязычной среде, определена роль этикетных речевых формул, употребляемых в электронной переписке между преподавателями и студентами
Abstract
Electronic correspondence of students and teachers: stylistic and communicative-pragmatic aspect
Explanatory note 86pg., 2 fig., 70 sources.
In the final qualification work, the features of the electronic communication environment in general and e-mail in particular are considered. The paper contains the stylistic characteristics of e-mails, reveals the patterns of their use in various epistolary genres of Internet communication in accordance with the conditions and goals of communication, considers the causes of communication failures in the Russian-speaking environment, determines the role of etiquette speech formulas used in electronic correspondence between teachers and students.