Журнал о кино в условиях современного рынка на примере изданий "Искусство" кино и "Сеанс"
Аннотация
Аннотация:
Магистерская диссертация «Журналы о кино в условиях современного рынка (на примере "Искусство" кино и "Сеанс")» состоит из введения, двух глав, заключения и библиографического списка, включающего 53 наименования.
Объектом исследования являются концептуальные особенности современных журналов о кино в России.
Предметом исследования является соответствие концепций журналов о кино запросам современного рынка.
Цель магистерской диссертации – выявление эффективных с точки зрения современного рынка стратегий формирования контента, структуры и дизайна журналов о кино.
В первой главе рассматриваются следующие аспекты: место кинематографа в современном мире, понятие, видовая классификация и концептуальные характеристики журналов о кино. В ходе изучения было проанализировано состояние журнального рынка в стране, рассмотрены отечественные издания о кино, определена доля этих изданий среди прочих журналов.
Во второй главе проанализированы концептуальные особенности журналов «Сеанс» и «Искусство кино»: целевое назначение и читательский адрес, способы формирования контента и структуры, выбор дизайна и полиграфических особенностей, а также современные механизмы продвижения журналов. На основе проведенного анализа выявлены стратегии, позволяющие существовать журналам в условиях современного книжного рынка.
Master's thesis "Magazines about cinema in the conditions of the modern market (by the example of the Art of Cinema and Session)”consists of an introduction, two chapters, a conclusion and a bibliographic list, which includes 53 titles.
The object of the research is the conceptual features of modern film magazines in Russia.
The subject of the research is the correspondence of the concepts of cinema magazines to the demands of the modern market.
The purpose of the master's thesis is to identify effective strategies for the formation of content, structure and design of film magazines from the point of view of the modern market.
The first chapter discusses the following aspects: the place of cinema in the modern world, the concept, species classification and conceptual characteristics of film magazines. During the study, the state of the magazine market in the country was analyzed, domestic publications about the cinema were examined, the share of these publications among other magazines was determined.
The second chapter analyzes the conceptual features of the Session and Art of Cinema magazines: the purpose and readership address, ways of creating content and structure, the choice of design and printing features, as well as modern mechanisms for promoting magazines. Based on the analysis, strategies have been identified that allow journals to exist in the modern book market.
Ключевые слова:
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
ЖУРНАЛЫ О КИНО
MAGAZINES ABOUT MOVIES
ЧИТАТЕЛЬСКИЙ АДРЕС ЖУРНАЛОВ О КИНО
READING MAGAZINE ADDRESS ABOUT FILM
ЦЕЛЕВОЕ НАЗНАЧЕНИЕ ЖУРНАЛОВ О КИНО
TARGET APPOINTMENT OF MOVIES ABOUT THE FILM
СТРАТЕГИИ ПРОДВИЖЕНИЯ ЖУРНАЛОВ О КИНО
PROMOTION STRATEGIES MAGAZINES ABOUT MOVIES
СТРУКТУРА ЖУРНАЛОВ
MAGAZINE STRUCTURE
ВИЗУАЛЬНОЕ ОФОРМЛЕНИЕ ЖУРНАЛОВ О КИНО
VISUAL DESIGN OF MAGAZINES ABOUT FILM
Магистерская диссертация «Журналы о кино в условиях современного рынка (на примере "Искусство" кино и "Сеанс")» состоит из введения, двух глав, заключения и библиографического списка, включающего 53 наименования.
Объектом исследования являются концептуальные особенности современных журналов о кино в России.
Предметом исследования является соответствие концепций журналов о кино запросам современного рынка.
Цель магистерской диссертации – выявление эффективных с точки зрения современного рынка стратегий формирования контента, структуры и дизайна журналов о кино.
В первой главе рассматриваются следующие аспекты: место кинематографа в современном мире, понятие, видовая классификация и концептуальные характеристики журналов о кино. В ходе изучения было проанализировано состояние журнального рынка в стране, рассмотрены отечественные издания о кино, определена доля этих изданий среди прочих журналов.
Во второй главе проанализированы концептуальные особенности журналов «Сеанс» и «Искусство кино»: целевое назначение и читательский адрес, способы формирования контента и структуры, выбор дизайна и полиграфических особенностей, а также современные механизмы продвижения журналов. На основе проведенного анализа выявлены стратегии, позволяющие существовать журналам в условиях современного книжного рынка.
Master's thesis "Magazines about cinema in the conditions of the modern market (by the example of the Art of Cinema and Session)”consists of an introduction, two chapters, a conclusion and a bibliographic list, which includes 53 titles.
The object of the research is the conceptual features of modern film magazines in Russia.
The subject of the research is the correspondence of the concepts of cinema magazines to the demands of the modern market.
The purpose of the master's thesis is to identify effective strategies for the formation of content, structure and design of film magazines from the point of view of the modern market.
The first chapter discusses the following aspects: the place of cinema in the modern world, the concept, species classification and conceptual characteristics of film magazines. During the study, the state of the magazine market in the country was analyzed, domestic publications about the cinema were examined, the share of these publications among other magazines was determined.
The second chapter analyzes the conceptual features of the Session and Art of Cinema magazines: the purpose and readership address, ways of creating content and structure, the choice of design and printing features, as well as modern mechanisms for promoting magazines. Based on the analysis, strategies have been identified that allow journals to exist in the modern book market.
Ключевые слова:
МАГИСТЕРСКАЯ ДИССЕРТАЦИЯ
MASTER'S THESIS
ЖУРНАЛЫ О КИНО
MAGAZINES ABOUT MOVIES
ЧИТАТЕЛЬСКИЙ АДРЕС ЖУРНАЛОВ О КИНО
READING MAGAZINE ADDRESS ABOUT FILM
ЦЕЛЕВОЕ НАЗНАЧЕНИЕ ЖУРНАЛОВ О КИНО
TARGET APPOINTMENT OF MOVIES ABOUT THE FILM
СТРАТЕГИИ ПРОДВИЖЕНИЯ ЖУРНАЛОВ О КИНО
PROMOTION STRATEGIES MAGAZINES ABOUT MOVIES
СТРУКТУРА ЖУРНАЛОВ
MAGAZINE STRUCTURE
ВИЗУАЛЬНОЕ ОФОРМЛЕНИЕ ЖУРНАЛОВ О КИНО
VISUAL DESIGN OF MAGAZINES ABOUT FILM