Сотрудничество Volkswagen AG и General Motors с китайскими автопроизводителями в конце ХХ-XXI вв.
Аннотация
СОТРУДНИЧЕСТВО VOLKSWAGEN AG И GENERAL MOTORS С КИТАЙСКИМИ АВТОПРОИЗВОДИТЕЛЯМИ В КОНЦЕ XX – XXI ВВ.
Ключевые слова: автомобильная промышленность, КНР, совместное предприятие, автомобильный рынок Китая, транснациональная корпорация, Volkswagen, SAIC, FAW, General Motors, Chery, Geely, BYD, Changan, Wuling, электромобили.
Аннотация: Актуальность вопроса обусловлена тем, что в настоящее время автомобильный рынок КНР является крупнейшем в мире, а Volkswagen AG и General Motors занимают лидирующие позиции по показателям производства и продаж автомобилей на территории Китая. Основной целью работы является характеристика взаимоотношений Volkswagen AG и General Motors с китайскими автомобильными компаниями и оценка перспективы развития как VAG и GM, так и ведущих китайских отечественных автопроизводителей.
В первой главе описывается путь становления сотрудничества Volkswagen AG с Автопроизводителями КНР как в области автомобилей с двигателем внутреннего сгорания, так и в области автомобилей на новых источниках энергии. Вторая глава посвящена истории развития взаимоотношений Американской компании General Motors с производителями Китайской Народной Республики и коренным изменяем GM China в процессе осуществления деятельности совместных предприятий. В третьей главе представлено современное положение автомобильной промышленности Китая, стратегии роста крупнейших отечественных производителей КНР, положение китайских автомобилей на мировом автомобильном рынке, а также проблемы китайского автопрома и пути их решения.
COOPERATION OF VOLKSWAGEN AG AND GENERAL MOTORS WITH CHINESE AUTO MANUFACTURERS AT THE END OF THE XX – XXI CENTURIES.
Keywords: automotive industry, China, joint venture, Chinese automobile market, transnational corporation, Volkswagen, SAIC, FAW, General Motors, Chery, Geely, BYD, Changan, Wuling, electric vehicles.
Abstract: The relevance of the issue is due to the fact that currently the Chinese automobile market is the largest in the world, and Volkswagen AG and General Motors occupy leading positions in terms of production and sales of cars in China. The main goal of the work is to characterize the relationship between Volkswagen AG and General Motors with Chinese automobile companies and assess the development prospects of both VAG and GM, as well as leading Chinese domestic automakers.
The first chapter describes the development of cooperation between Volkswagen AG and Chinese automakers both in the field of internal combustion engine vehicles and in the field of vehicles powered by new energy sources. The second chapter is devoted to the history of the development of relations between the American company General Motors and manufacturers of the People's Republic of China and fundamentally changing GM China in the process of implementing joint ventures. The third chapter presents the current situation of the Chinese automobile industry, the growth strategies of the largest domestic manufacturers in China, the position of Chinese cars in the global automobile market, as well as the problems of the Chinese automobile industry and ways to solve them.
Ключевые слова: автомобильная промышленность, КНР, совместное предприятие, автомобильный рынок Китая, транснациональная корпорация, Volkswagen, SAIC, FAW, General Motors, Chery, Geely, BYD, Changan, Wuling, электромобили.
Аннотация: Актуальность вопроса обусловлена тем, что в настоящее время автомобильный рынок КНР является крупнейшем в мире, а Volkswagen AG и General Motors занимают лидирующие позиции по показателям производства и продаж автомобилей на территории Китая. Основной целью работы является характеристика взаимоотношений Volkswagen AG и General Motors с китайскими автомобильными компаниями и оценка перспективы развития как VAG и GM, так и ведущих китайских отечественных автопроизводителей.
В первой главе описывается путь становления сотрудничества Volkswagen AG с Автопроизводителями КНР как в области автомобилей с двигателем внутреннего сгорания, так и в области автомобилей на новых источниках энергии. Вторая глава посвящена истории развития взаимоотношений Американской компании General Motors с производителями Китайской Народной Республики и коренным изменяем GM China в процессе осуществления деятельности совместных предприятий. В третьей главе представлено современное положение автомобильной промышленности Китая, стратегии роста крупнейших отечественных производителей КНР, положение китайских автомобилей на мировом автомобильном рынке, а также проблемы китайского автопрома и пути их решения.
COOPERATION OF VOLKSWAGEN AG AND GENERAL MOTORS WITH CHINESE AUTO MANUFACTURERS AT THE END OF THE XX – XXI CENTURIES.
Keywords: automotive industry, China, joint venture, Chinese automobile market, transnational corporation, Volkswagen, SAIC, FAW, General Motors, Chery, Geely, BYD, Changan, Wuling, electric vehicles.
Abstract: The relevance of the issue is due to the fact that currently the Chinese automobile market is the largest in the world, and Volkswagen AG and General Motors occupy leading positions in terms of production and sales of cars in China. The main goal of the work is to characterize the relationship between Volkswagen AG and General Motors with Chinese automobile companies and assess the development prospects of both VAG and GM, as well as leading Chinese domestic automakers.
The first chapter describes the development of cooperation between Volkswagen AG and Chinese automakers both in the field of internal combustion engine vehicles and in the field of vehicles powered by new energy sources. The second chapter is devoted to the history of the development of relations between the American company General Motors and manufacturers of the People's Republic of China and fundamentally changing GM China in the process of implementing joint ventures. The third chapter presents the current situation of the Chinese automobile industry, the growth strategies of the largest domestic manufacturers in China, the position of Chinese cars in the global automobile market, as well as the problems of the Chinese automobile industry and ways to solve them.