Стамбул как бренд: стратегии формирования и функционирования в XXI веке

Мамедова Гёнюль Эляр кызы

Аннотация


«Стамбул как бренд: стратегии формирования и функционирования в XXI веке».
Ключевые слова: маркетинг территорий, брендинг территорий, бренда города, бренд Стамбула, продвижение городов.
Исследование посвящено анализу бренда Стамбул в XXI веке. В работе последовательно рассмотрены теоретико-методологические подходы к оцениванию и формированию бренда города, проанализированы основные компоненты бренда города Стамбул.
Особую значимость для исследования имели различные отчеты о деятельности городской администрации и стратегические планы развития города, различные статистические данные международных и национальных организаций, а также документы агентств и организаций, занимающихся планированием Стамбула.
Также в результате исследования было выявлено, что несмотря на то, что Стамбул – это самый большой и густонаселенный, а также самый известный город Турции, он не имеет собственных структур по управлению и развитию бренда города.

Abstract
The theme of the master's thesis is “Istanbul as a brand: strategies for formation and functioning in the 21st century”.
Keywords: territory marketing, territory branding, city brand, Istanbul brand, city promotion.
The study focuses on the analysis of the Istanbul brand in the 21st century. The theoretical and methodological approaches to the assessment and formation of a city brand are sequentially considered in the work, the main components of the Istanbul city brand are analyzed.
Particular relevance of the study were y were various reports on the activities of the city administration and strategic plans for the development of the city, various statistics from international and national organizations, as well as documents from agencies and organizations involved in the planning of Istanbul.
The study also revealed that despite the fact that Istanbul is the largest and most populated city, as well as the most famous city in Turkey, it does not have its own structures for managing and developing the city’s brand.