Цифровая дипломатия как инструмент «мягкой силы» Италии
Аннотация
Работа посвящена анализу деятельности Италии в области цифровой дипломатии. На основании широкого круга источников и литературы было проведено исследование основных характеристик цифровой дипломатии. В ходе работы рассмотрено присутствие министерства иностранных дел, правительства и министерства обороны Италии на веб-порталах, а также на таких площадках как: Twitter, Facebook, Instagram. Рассмотрены способы влияния на имидж Италии, посредством использования новых технологий. В результате исследования был сделан вывод о том, что использование итальянскими внешнеполитическими ведомствами инструментов социальных медиа открыло ряд возможностей для создания благоприятного образа страны.
Ключевые слова: «мягкая сила», цифровая дипломатия, социальные сети, международные отношения
This bachelor’s thesis is devoted to the analysis of Italy's activities in the field of digital diplomacy. The thesis presents a study of the key feature of digital diplomacy based on a wide range of sources and literature. The author examines the presence of the Ministry of Foreign Affairs, the Government and the Ministry of Defense of Italy on web portals, as well as on such sites as: Twitter, Facebook, Instagram. The author considers ways to influence the image of Italy through the use of new technologies. As a result of the study, the author concludes that the use of social media tools by the Italian foreign affairs agencies has opened up a number of opportunities for creating a favorable image of the country.
Keywords: “soft power”, digital diplomacy, social networks, international relations.
Ключевые слова: «мягкая сила», цифровая дипломатия, социальные сети, международные отношения
This bachelor’s thesis is devoted to the analysis of Italy's activities in the field of digital diplomacy. The thesis presents a study of the key feature of digital diplomacy based on a wide range of sources and literature. The author examines the presence of the Ministry of Foreign Affairs, the Government and the Ministry of Defense of Italy on web portals, as well as on such sites as: Twitter, Facebook, Instagram. The author considers ways to influence the image of Italy through the use of new technologies. As a result of the study, the author concludes that the use of social media tools by the Italian foreign affairs agencies has opened up a number of opportunities for creating a favorable image of the country.
Keywords: “soft power”, digital diplomacy, social networks, international relations.