Политика автономного сообщества Канарские острова по расширению туристической привлекательности региона в XXI веке
Аннотация
АННОТАЦИЯ
Политика автономного сообщества Канарские острова по расширению туристической привлекательности региона в XXI в.
Ключевые слова: туризм, политика туризма, Испания, Канарские острова, портрет туриста, сегментация рынка, бренд региона, туристическое предложение, сервис.
Традиционно Европа является лидером в сфере туризма. Ее регионы по-разному реализуют туристскую политику, прибегая к помощи специальных маркетинговых служб. Ярким примером успешного внедрения действий по привлечению туристов являются Канарские острова, которые в течение многих лет удерживают лидирующие позиции в рейтинге самых посещаемых мест Европы. Опыт качественного перехода от стадии стагнации к стадии активного роста туристических показателей за счет внедрения маркетинговых инструментов продвижения и системы взаимодействия государственного и частного секторов очень полезен к осмыслению в контексте российского туристического рынка в XXI в.
The policy of the Autonomous Community of the Canary Islands to expand the tourist attractiveness of the region in the XXI century.
Keywords: tourism, tourism policy, Spain, Canary Islands, tourist portrait, market segmentation, region branding, tourist offer, service.
Traditionally, Europe is a leader in the field of tourism. Its regions implement tourism policy in different ways, using the help of special marketing services. A striking example of the successful implementation of actions to attract tourists is the Canary Islands, which for many years have held a leading position in the ranking of the most visited places in Europe. The experience of a qualitative transition from the stage of stagnation to the stage of active growth of tourism indicators through the introduction of marketing promotion tools and a system of interaction between the public and private sectors is very useful for understanding in the context of the Russian tourism market in the XXI century.
Политика автономного сообщества Канарские острова по расширению туристической привлекательности региона в XXI в.
Ключевые слова: туризм, политика туризма, Испания, Канарские острова, портрет туриста, сегментация рынка, бренд региона, туристическое предложение, сервис.
Традиционно Европа является лидером в сфере туризма. Ее регионы по-разному реализуют туристскую политику, прибегая к помощи специальных маркетинговых служб. Ярким примером успешного внедрения действий по привлечению туристов являются Канарские острова, которые в течение многих лет удерживают лидирующие позиции в рейтинге самых посещаемых мест Европы. Опыт качественного перехода от стадии стагнации к стадии активного роста туристических показателей за счет внедрения маркетинговых инструментов продвижения и системы взаимодействия государственного и частного секторов очень полезен к осмыслению в контексте российского туристического рынка в XXI в.
The policy of the Autonomous Community of the Canary Islands to expand the tourist attractiveness of the region in the XXI century.
Keywords: tourism, tourism policy, Spain, Canary Islands, tourist portrait, market segmentation, region branding, tourist offer, service.
Traditionally, Europe is a leader in the field of tourism. Its regions implement tourism policy in different ways, using the help of special marketing services. A striking example of the successful implementation of actions to attract tourists is the Canary Islands, which for many years have held a leading position in the ranking of the most visited places in Europe. The experience of a qualitative transition from the stage of stagnation to the stage of active growth of tourism indicators through the introduction of marketing promotion tools and a system of interaction between the public and private sectors is very useful for understanding in the context of the Russian tourism market in the XXI century.